Waarop moet ik letten bij het plaatsen van foto’s?

1. Plaats goede foto’s
Het verzorgen van goede foto’s is zeer van belang voor het realiseren van een hoge respons. De frequentie waarin bezoekers zullen doorklikken naar uw bedrijfspresentatie is sterk afhankelijk van de eerste indruk die u wekt. Het is juist daarom van belang dat u zorgt voor scherpe en heldere foto’s.

2. Zorg voor foto’s van de buitenzijde van uw vergaderlocatie
Zorg er altijd voor dat u foto’s aanlevert van de buitenzijde van uw vergaderlocatie. Het is voor bezoekers van Vergaderlocaties.nl van belang dat er een duidelijk beeld ontstaat van de buitenzijde van uw locatie. Een foto waarop een goede weergave wordt geschetst van de buitenzijde van uw vergaderlocatie, zal doorgaans leiden tot een hogere click-through ratio (meer weergaven van uw bedrijfspresentatie). Een boeker wil graag weten hoe de locatie er (ook qua buitenzijde) uitziet.

N.B.: Als de buitenzijde niet uw meest onderscheidende punt is, breng deze dan toch zo optimaal mogelijk in beeld. Door het achterwege laten hiervan zullen sommige boekers zich terecht afvragen waaróm foto’s van uw buitenzijde niet zijn geplaatst; en dat terwijl u hen juist wil overtuígen om informatie bij uw locatie aan te vragen.

3. Let op het weer = Blauwe lucht
Hoe overtuigt u potentiële boekers het beste met uw fotomateriaal? Houd er altijd rekening mee dat u de foto’s aanpast aan het seizoen. Zeker wanneer het voorseizoen is aangebroken, is het van belang te zorgen voor foto’s waarop uw vergaderlocatie optimaal naar voren komt. In dit geval doet een blauwe lucht wonderen. Ook een eventuele natuurlijke omgeving komt vaak het meest optimaal uit in de lente of in de zomer. Het moment waarop u uw foto’s maakt of laat maken, is dus zeer van belang. Maak met een fotograaf bij voorkeur de afspraak dat hij/zij langskomt voor de buitenfoto’s, wanneer zich een strak blauwe lucht aandient. Dit zou een goede beweegreden kunnen zijn voor het kiezen van een fotograaf die werkzaam en/of woonachtig is in de nabijheid van uw vergaderlocatie.

4. De vervolgfoto’s
Op de vervolgfoto’s (zie https://secure.vergaderlocaties.nl voor de beschikbare categorieën), kunt u de unieke punten van de ligging naar voren laten komen. Bevindt zich op 5 minuten loopafstand van uw locatie een prachtig (stads)park? Laat hiervan dan de opgang fotograferen. Biedt uw locatie arrangementen voor teambuilding? Probeer hiervan dan een uniek moment vast te laten leggen en laat het teamwork en plezier van uw gasten voor uw locatie pleiten. Zorg ervoor dat uw vergaderlocatie (in haar omgeving) zo volledig mogelijk in beeld wordt gebracht en laat deze foto’s maken door een professionele fotograaf. Vanzelfsprekend is het raadzaam (lees: noodzakelijk) goede foto’s van uw eventuele restaurant, terras en/of de hotelkamers te (laten) verzorgen.

5. Breng uw vergaderruimtes in beeld
Breng al uw vergaderruimtes zo optimaal mogelijk in beeld en selecteer via uw persoonlijke beheeromgeving welke foto bij welke vergaderruimte hoort. Het is van belang dat bezoekers van Vergaderlocaties.nl zich een goed beeld kunnen vormen van de (vele) mogelijkheden die uw locatie biedt. Probeer daarnaast goed de sfeer neer te zetten waarin men bij u kan vergaderen. Een goede foto zegt immers zoveel

6. Voorkom een overvloed aan foto’s
Als u over prachtige locatiefoto’s beschikt, dan is het logisch dat u deze allemaal wilt tonen. Des te meer uitgelichte punten, des te beter, zo lijkt het vaak. Ons advies is echter om het aantal foto’s beperkt te houden tot 3 à 5 per categorie. Via uw persoonlijke beheeromgeving kunt u per categorie eenvoudig foto’s toekennen. Wij adviseren u om zo zorgvuldig mogelijk per foto een categorie te selecteren, zodat onze redactie uw bedrijfspresentatie zo optimaal mogelijk kan samenstellen.

7. Fotokwaliteit
Ons advies is om vooral niét te bezuinigen op de kwaliteit van uw locatiefoto’s. Huur een professionele fotograaf in en laat uw locatie met de juiste apparatuur nauwkeurig in beeld brengen. Zorg ervoor dat uw foto’s niet te donker of juist overbelicht worden gemaakt. Kies vooral ook voor het juiste moment. Met een blauwe lucht voorkomt u dat uw buitenfoto’s ‘grauw’ overkomen. Door op de juiste plaatsen in uw lcoatie kleuraccenten aan te brengen, creëert u diepte in de foto’s. Nogmaals, met goede foto’s kunt u de respons vaak uitstekend verhogen. Breng uw locatie dus zo optimaal mogelijk in beeld, maar zorg ervoor dat u een waarheidsgetrouw beeld blijft schetsen van uw vergaderlocatie. Het is immers in uw belang dat de verwachting van uw boekers overeenkomst met wat u te bieden heeft.

8. Ook van belang
Wilt u mensen (boekers) fotograferen voor uw bedrijfspresentatie? Vraag hen dan altijd even of zij het bezwaarlijk vinden in beeld te worden gebracht.

Reageren?