Wat zijn telefonische kliks?

Wat zijn telefonische kliks?

Uw prospects zijn opgebouwd uit telefonische aanvragen en aanvragen die u per e-mail ontvangt (offerte, brochure, beschikbaarheid e.d.). Bij een e-mailaanvraag kunnen de gegevens van de prospect het meest uitgebreid worden geregistreerd.

Wanneer een prospect uw telefoonnummer opvraagt (via ‘Toon telefoonnummer’ in uw bedrijfspresentatie), dan wordt uw telefoonnummer getoond voor de website-bezoeker (de locatiezoeker). Bedrijven kunnen op die manier rechtstreeks telefonisch contact met uw vergaderlocatie opnemen (vanuit Vergaderlocaties.nl staan wij hier dus verder niet tussen).

De exacte herkomst van een bedrijf dat op uw telefoonnummer klikt is minder eenvoudig vast te stellen. Indien wij gegevens niet kunnen (of juridisch gezien niet mogen) achterhalen, dan publiceren wij enkel de plaats van waaruit de prospect vermoedelijk de aanvraag heeft gedaan. Om die reden ziet u (na verloop van tijd) in uw overzicht regelmatig staan ‘Bedrijf uit…’. Indien u de tekst ‘Wordt nog door ons verwerkt’ ziet staan, dan wordt de herkomst van de betreffende telefonische aanvraag nog door onze supportafdeling achterhaald.

Kan ik een telefonische prospect actief benaderen?

We hebben de telefonische aanvraag geregistreerd op basis van de bij ons bekende gegevens. We tonen deze informatie, aangezien we proberen een zo volledig mogelijk beeld te creëren van de respons. Het is wel zo dat we de informatie tonen als ‘controlemiddel’, zodat u weet of een bedrijf dat telefonisch contact heeft opgenomen via Vergaderlocaties.nl is gekomen. Deze informatie is overigens altijd indicatief, aangezien de herkomst niet altijd met zekerheid kan worden vastgesteld.

Het bedrijf in kwestie heeft met het opvragen van uw telefoonnummer, zelf nog geen toestemming gegeven om actief te worden benaderd. Aangezien ze inmiddels het telefoonnummer hebben opgevraagd, is de kans overigens zeker aanwezig dat zij alsnog met u in contact treden. Het wachten is dus daar nog even op.

Waarom verschijnen de telefonische kliks in mijn statistieken?

Wij zien dat ca. 50% van onze website-bezoekers per e-mail via de contactformulieren contact opneemt en de andere helft telefonisch contact opneemt. Vandaar dat wij het belangrijk vinden om ook de telefonische kliks mee te nemen in de statistieken.

Reageren?